garden depan umah huhu

garden depan umah huhu

Khamis, 3 Januari 2013

mimpi malam


gambar hiasan 

malam tadi aku bermimpikan sesuatu yang pelik,,, xde kena mengena dengan yang hidup atau yang mati,,, gambar di atas tu cuma la gambaran aku sebelum nak cerita dengan korang pasal mimpi aku tu,,, hehe ^_^

cerita dia begini: pada zaman dahuluuuuu,,,, hahaha,,,, 

xdelah cerita dia macam ni,,, aku mimpi,,, tetibe angin kuat la plak kat umah aku nih,,, hahaha,,, hampeh,,, 

aku bersama rakan-rakanku pergi ke suatu ekspidisi mendaki gunung la konon nya kan,,, aku x tahu nak kata gunung mane secara detail,,, tapi yang aku tahu aku ada bawa skali byk brg mcm buku, baju ape semualah,,, pastu tengah jalan2 tetibe ada rumah kosong,,, macam terkejut pun ada,,, tp rumah dia lawa lagi la dari gambar hiasan atas tu,,, sket je lah,,, pokok2 menjalar hampir menutupi rumah tu,,, sebenarnya xdelah scary pun,,, nmpk cam ok je ha,,, nature lover la katekan,,, so kitorang pun decide nak masuk la umah tu,,, yelah melihat peninggalan sejarah lama umah tu kan,,,setiap umah mesti ada keunikan dia tersendiri,,, after all design dia mmg cantek,,, suasana dlm umah tu still ada perabot juz da punah di makan usia,,, mungkin sebab tuan dia da lama meninggal kot,,, lepas tu kitorang cek bilik ape semua la,,, semua pun dah xde panel tingkap,,, da tercabut abes semua,,, angin free je masuk,, hehe,,, 

tapi dalam gambaran aku rumah tu still cantek la,,, sebab design dia mmg cantek,,, umah ni ada tangga tapi cam seram je nak naik coz tangga ukiran kayu yang nampak mcm dok rok cetong,,, hehe,,, pastu apa yang menarik nye tentang umah ni,, blakang umah dia mcm taman,,, pergh mmg high class la,,, ada pagar tinggi blakang umah dia,,, tapi yelah taman yang ditinggalkan kan so nmpk cam serabai la sket,,, jgn la imagine cantik2 sgt,, hehe,,, ada mcm swimming pool la tp dah penuh dengan pokok2 liar yang menjalar,, tapi air nya jernih dan x kering,,, kedalaman dia pun xdelah dlm sgt dr pandangan mata kasar,,, aku rasa mungkin mata air kot yang menyebabkan air ni sentiasa ada,,, urm ????? ntah,,, pastu tetibe je aku da masuk dlm kolam tu,,, hahaha,, kate mimpi kan,,, sumer pun tetibe,,, tapi aku nmpk kengkawan aku pun sama masuk dlm kolam tu,,, air dia best,, sejuk je,,, mcm air perigi,,, lupa aku nak describe bentuk kolam tu,,, bulat k besar dari perigi,,,, pastu tetibe da siap mndi,,, so kitorang decide nak blah la kan,,, masa nak blah tu la keadaan tetibe jadi cam pelik,,, 

kitorang semua tercampak kat stesen bas tepi jalan,,, pelik la kan,, apehal,,, tapi orang kat stesen bas tu mcm x pelik la tengok kitorang,,, semua pun diam je,,,, tetibe plak x lama pastu ada sorang pakcik melintas jalan,, x brape jauh la dari stesen bas kitorg duduk tu,,, mcm sekali imbas je kereta datang langgar dia depan kitorang,,, aku mcm terkedu la jap kan,,, apehal nih,,, x phm,,, tapi aku berlari gi tolong pakcik tu,,, ramai gak org yang berlari pun tengok kejadian tu,,, ada yang duk je kat setesen bas tu menjerit- jerit bagai,,, 

masa tu ada satu lagi benda pelik jadi,,, semua org try nak angkat pakcik tu tapi x boleh,,, aku nih mcm terpanggil la kan nak gi angkat pakcik tu,,, kebetulan la plak seberang jalan tu mmg ada bangunan umah kedai,,, aku x delah ckp stesen bas kitorang duduk tu utan kan,,, actually mcm separa bandar la,,, mcm bandar kecil,, so masa aku angkat ngan beberapa orang lagi la pakcik tu,,, tetibe aku rasa badan pakcik tu tersangat la ringan nyer,, tapi semua yang lain yang bersama angkat badan pakcik tu terlucut tangan dari pakcik tu,, apehal kan,,, aku angkat berseorangan la pakcik tu,, memang orang lain pun memang tercengang la aku boleh angkat sorang je badan pakcik tu,, termasuk la kengkawan n x lupa juger aku la gak terkejut nya kan,,, adui,,, lupakan kisah pelik tu,,, yang penting aku anta pakcik tu gi  klinik,,, masa kat klinik tu,,, sementara nak tunggu pakcik tu dlm bilik tgh cek ngn doktor,,, tetibe x semena mena dtg la plak sorang perempuan baju kurung putih dan berselindang putih,, ada 2 org,,, yang sorang tu kulit dia gebu mulus gitu,,, yang sorang lagi kulit dia gelap sgt,,, kedua nya duduk sebelah aku tapi yang gelap tu duduk kat sebelah yang kulit putih tu lah,,, kira nye susunan kitorang mcm ni,,, bermula ngan aku pastu perempuan cantek kaler putih pastu perempuan cantek kaler itam,,, ha gitu kan,,, 

pastu tetibe kan perempuan cantek kaler putih tu pandang aku dan mcm nak start conversation la ngan aku,,, tapi perempuan yang sorang lagi tu pandang tempat lain,,, aku x tahu apa yang dia cakap dengan aku,,, tapi dia mcm mintak sesuatu la kan dari aku and in return dia bg sesuatu la kat aku,,, mcm nak beri super power la plak,,, hahahaha,,, tapi tetibe aku dengar budak nangis,, terus terjaga tido,, anak aku nangis nak susu,,, yang pelik nye pas aku bg dia susu,, aku ingat nak tido blk tp tersambung plak mimpi tu,,, astargfirullahal 'azim,,, aku bgn blk ,,, solat dan goreng kepok,, msk air,, n berbloging,,,, itu je lah,,, mimpi kan mainan tido,,, tp ada juga mimpi yang mendatangkan ilham,,, semua nya terserah pada anda utk menilai,,, tapi ada orang kate mimpi pelik2 ni jgn di ikutkan sgt,,, takut tersalah tuntut,,, makhluk yang di laknat Allah tu selalu mencari jalan utk menyesatkan kita,,, so beware yer,,, hehe ^_^,,, k bye




Tiada ulasan:

Catat Ulasan